Název: Name: | Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 | Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 |
Originální název: Original Name: | Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.MM.1942-DD.MM.194R Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1942-DD.01.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2390 kg | 5269 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2865 kg | 6316 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3160 kg | 6967 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 1,82in |
Délka: Length: | 8,810 m | 28ft 10,85in |
Výška: Height: | 3,060 m | 10ft 0,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,62 m2 | 189.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 162,60 kg/m2 | 33.3 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PF o výkonu 927 kW/1260 k Vrtule: trojlistá stavitelná VIŠ-61P o průměru 3 000 mm nebo VIŠ-150SV o průměru 3 100 mm | Klimov VK-105PF, power 1,243 hp driving three bladed variable pitch VISh-61P propeller of 9ft 10.11in diameter or VISh-150SV of 10ft 2,04in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 452 l | 99.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 566 km/h v 3800 m | 351.7 mph in 12467 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,02 m/s | 2563 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 545 km | 338.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 910 km | 565.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón ŠVAK ráže 20,0 mm (120 granátů) 1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, 220 nábojů 6x raketová střela RS-82 nebo 6x raketová střela RS-132 nebo 2x 100 kg puma FAB-100 pod křídly | One 0.79 in SchVAK fixed forward-firing cannon in a moteur instalation with 120 round and one 0.5 in UBS fixed forward-firing machine gun, with 220 round Six 3.23in RS-82 rockets, or six 5.2 in RS-132 rockets, or two 220.5 lb bombs FAB-100 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. | - |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1. Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9 http://www.airwar.ru/enc/fww2/lagg3-23.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/lagg-3.html www.airpages.ru http://www.wio.ru/tacftr/lag-rus.htm archiv autora |